Хто встановлює межі ООПТ

 

Хто встановлює межі ООПТ



Встановлення кордонів ООПТ



Добірка найважливіших документів на запит Встановлення кордонів ООПТ (Нормативно-правові акти, форми, статті, консультації експертів та багато іншого).





  • Кадастровий облік та реєстрація прав:


  • Адміністративна відповідальність кадастрового інженера


  • Оренда обтяження


  • Види кадастрових карт


  • Внесення змін до ЄДРН


  • Внесення відомостей про раніше враховану земельну ділянку


  • Показати все




  • Кадастровий облік та реєстрація прав:


  • Адміністративна відповідальність кадастрового інженера


  • Оренда обтяження


  • Види кадастрових карт


  • Внесення змін до ЄДРН


  • Внесення відомостей про раніше враховану земельну ділянку


  • Показати все




Статті, коментарі, відповіді на запитання



Стаття: Зміна кордонів, перетворення і ліквідація природних територій, що особливо охороняються: проблеми правового регулювання та правозастосування
(Андрєєвов І.С.)
("Актуальні проблеми російського права", 2022, N 2) Диференціюються також підстави для зміни кордонів та площі ООПТ: від двох підстав в Амурській області до восьми у Краснодарському краї Найбільш поширеними є такі підстави зміни кордонів ООПТ: виключення з ООПТ частини території внаслідок втрати особливого природоохоронного, наукового, культурного, естетичного, рекреаційного та оздоровчого значення природними комплексами та об'єктами, розташованими на цій території, з метою охорони яких була утворена ООПТ; числі під час проведення землевпорядних робіт.



Хто встановлює межі ООПТ?



Стаття 2. Категорії природних територій, що особливо охороняються, особливості їх створення та розвитку



(У ред. Федерального закону від 28.12.2013 N 406-ФЗ)



(Див. текст у попередній редакції)



1. При прийнятті рішень про створення природних територій, що особливо охороняються, враховується:



а) значення відповідної території для збереження біологічного розмаїття, у тому числі рідкісних, що знаходяться під загрозою зникнення та цінних у господарському та науковому відношенні об'єктів рослинного та тваринного світу та середовища їх проживання;



б) наявність у межах відповідної території ділянок природних ландшафтів та культурних ландшафтів, що становлять особливу естетичну, наукову та культурну цінність;



в) наявність у межах відповідної території геологічних, мінералогічних та палеонтологічних об'єктів, що становлять особливу наукову, культурну та естетичну цінність;



г) наявність у межах відповідної території унікальних природних комплексів та об'єктів, у тому числі одиночних природних об'єктів, що становлять особливу наукову, культурну та естетичну цінність.



2. З урахуванням особливостей режиму природних територій, що особливо охороняються, розрізняються такі категорії зазначених територій:



3. Законами суб'єктів Російської Федерації можуть встановлюватися та інші категорії особливо охоронюваних природних територій регіонального та місцевого значення.



4.Особливо охоронювані природні території можуть мати федеральне, регіональне або місцеве значення і перебувати у віданні відповідно федеральних органів виконавчої влади, виконавчих органів суб'єктів Російської Федерації та органів місцевого самоврядування, а у випадках, передбачених статтею 28 цього Федерального закону, також у веденні державних наукових організацій та державних освітніх організацій вищої освіти



(У ред. Федерального закону від 08.08.2024 N 232-ФЗ)



(Див. текст у попередній редакції)



5. Державні природні заповідники та національні парки відносяться до особливо охоронюваних природних територій федерального значення. Державні природні заказники, пам'ятники природи, дендрологічні парки і ботанічні сади можуть бути віднесені до особливо природних територій федерального значення або особливо природним територіям регіонального значення. Природні парки відносяться до природних територій регіонального значення, що особливо охороняються.



6. Органи державної влади суб'єктів Російської Федерації погоджують рішення про створення особливо природних територій регіонального значення, що охороняються, про зміну режиму їх особливої ​​охорони з:



а) уповноваженим федеральним органом виконавчої влади у сфері охорони навколишнього середовища;



б) федеральними органами виконавчої влади у сфері оборони і безпеки держави, якщо передбачається, що у межах особливо охоронюваних природних територій будуть знаходитися землі та інші природні ресурси, надані потреб Збройних Сил Російської Федерації, інших військ, військових формувань і органів.



7.Суб'єкти Російської Федерації вправі здійснювати співфінансування виконання видаткових зобов'язань Російської Федерації, що виникають при виконанні повноважень, пов'язаних із створенням та розвитком особливо охоронюваних природних територій федерального значення, з бюджетів суб'єктів Російської Федерації відповідно до бюджетного законодавства Російської Федерації.



8. Органи місцевого самоврядування створюють природні території місцевого значення, що особливо охороняються, на земельних ділянках, що перебувають у власності відповідної муніципальної освіти. У разі, якщо природна територія, що особливо охороняється, займатиме більш ніж п'ять відсотків від загальної площі земельних ділянок, що перебувають у власності муніципального утворення, рішення про створення особливо охоронюваної природної території орган місцевого самоврядування погоджує з органом державної влади відповідного суб'єкта Російської Федерації.



9. Органи місцевого самоврядування вирішують передбачені Федеральним законом "Про загальні принципи організації місцевого самоврядування в Російській Федерації" питання використання, охорони, захисту, відтворення лісів природних територій, що особливо охороняються, розташованих у межах населених пунктів поселення, міського округу, відповідно до положень про відповідні особливо охоронюваних природних територій.



Про особливості встановлення зон з особливими умовами використання територій див. ст. 26 ФЗ від 03.08.2018 N 342-ФЗ.



10.Для запобігання несприятливим антропогенним впливам на державні природні заповідники, національні парки, природні парки та пам'ятки природи на прилеглих до них земельних ділянках та водних об'єктах встановлюються охоронні зони. Положення про охоронні зони зазначених природних територій, що особливо охороняються, затверджується Урядом Російської Федерації. Обмеження використання земельних ділянок і водних об'єктів у межах охоронної зони встановлюються рішенням про встановлення охоронної зони природної території, що особливо охороняється.



(У ред. Федерального закону від 03.08.2018 N 342-ФЗ)



(Див. текст у попередній редакції)



11. Рішення про встановлення, зміну, про припинення існування охоронних зон природних територій, що особливо охороняються, зазначених у пункті 10 цієї статті, приймаються стосовно:



(У ред. Федерального закону від 03.08.2018 N 342-ФЗ)



(Див. текст у попередній редакції)



а) охоронних зон державних природних заповідників, національних парків і пам'яток природи федерального значення федеральним органом виконавчої влади, у віданні якого знаходяться зазначені природні території, що особливо охороняються, якщо інше не передбачено Законом Російської Федерації від 15 квітня 1993 року N 4802-I "Про статус столиці Російської Федерації";



(У ред. Федерального закону від 10.07.2023 N 310-ФЗ)



(Див. текст у попередній редакції)



б) охоронних зон природних парків та пам'яток природи регіонального значення вищою посадовою особою суб'єкта Російської Федерації.



(У ред. Федерального закону від 08.08.2024 N 232-ФЗ)



(Див. текст у попередній редакції)



12.Обов'язковим додатком до рішення про створення особливо охоронюваної природної території є відомості про межі такої території, які повинні містити графічний опис розташування меж такої території, перелік координат характерних точок цих кордонів у системі координат, що використовується для ведення Єдиного державного реєстру нерухомості.



(п. 12 запроваджено Федеральним законом від 03.08.2018 N 342-ФЗ)



13. Форма графічного опису розташування меж особливо охоронюваної природної території, вимоги до точності визначення координат характерних точок кордонів особливо охоронюваної природної території, формату електронного документа, що містить зазначені відомості, встановлюються федеральним органом виконавчої влади, який здійснює функції з вироблення державної політики та нормативно-правового регулювання у сфері ведення Єдиного державного реєстру нерухомості, здійснення державного кадастрового обліку нерухомого майна, державної реєстрації прав на нерухоме майно та угод з ним, надання відомостей, що містяться у Єдиному державному реєстрі нерухомості.



(п. 13 запроваджено Федеральним законом від 03.08.2018 N 342-ФЗ)



14. Основні види дозволеного використання земельних ділянок, розташованих у межах природних територій, що особливо охороняються, визначаються положенням про природну територію, що особливо охороняється. Положенням про природну територію, що особливо охороняється, можуть бути також передбачені допоміжні види дозволеного використання земельних ділянок.У разі зонування природної території, що особливо охороняється, основні та допоміжні види дозволеного використання земельних ділянок передбачаються положенням про природну територію, що особливо охороняється, стосовно кожної функціональної зони природної території, що особливо охороняється.



У випадках, якщо дозволене використання земельних ділянок у межах природної території, що особливо охороняється, допускає будівництво на них, у положенні про природну територію, що особливо охороняється, встановлюються граничні (максимальні та (або) мінімальні) параметри дозволеного будівництва, реконструкції об'єктів капітального будівництва.



Зазначені види дозволеного використання земельних ділянок та граничні параметри дозволеного будівництва, реконструкції об'єктів капітального будівництва не поширюються на випадки розміщення лінійних об'єктів. При цьому не допускається розміщення лінійних об'єктів у межах природних територій, що особливо охороняються, у випадках, встановлених цим Федеральним законом, а у разі зонування особливо охоронюваної природної території - у межах її функціональних зон, режим яких, встановлений відповідно до цього Федерального закону, забороняє розміщення таких лінійних об'єктів.



У випадках, передбачених статтею 3.1 цього Федерального закону, види дозволеного використання земельних ділянок та граничні параметри дозволеного будівництва, реконструкції об'єктів капітального будівництва встановлюються правилами землекористування та забудови.



(Абзац введений Федеральним законом від 30.12.2020 N 505-ФЗ)



(п. 14 запроваджено Федеральним законом від 03.08.2018 N 342-ФЗ)

Схожі записи

 

         
         
         
         
         
         
         

 

 

 

Час роботи
Пн - Сб: 08:00 - 22:00, Нд: Вихідний
Телефон
Адреса
Львів, вулиця Пластова, 2а
Пошта